Práca každého jedného z nás je súčasťou veľkého a užitočného celku. V Alphe máme stovky šikovných ľudí, bez ktorých by to skrátka nefungovalo. Aj vy ste zvedaví, ako vyzerá deň bežného smrteľníka z našej firmy, ktorého možno poznáte z telefónu, cez e-maily, spoza volantu či dokonca osobne, ale nič o ňom vlastne neviete? Aké radosti a strasti denne riešia naši kolegovia pracujúci na rôznych úsekoch spoločnosti? To sa dozviete práve v novej rubrike, prostredníctvom ktorej vám postupne predstavíme bežný pracovný deň zástupcu každej jednej dôležitej pozície (napr. obchodného reprezentanta, človeka z call-centra či centrálneho príjmu, administratívnej sily na zadávanie žiadaniek, šoféra na zvozovej trase, laboranta a mnohých iných), bez ktorých by Alpha nebola Alphou.
Týmto počinom chceme zviditeľniť každú jednu vykonávanú prácu, každý dielik skladačky, ktorá už celé roky vytvára obraz Alpha medical. A zároveň tiež povedať, že o vás vieme, potrebujeme vás a ďakujeme vám. V pilotnej časti predstavujeme zástupkyňu z radov obchodného oddelenia – mladú energickú dámu, ktorú mnohí z vás poznajú aj osobne – senior medicínsku reprezentantku Majku Chotváčovú.
6:45
Hneď na úvod poviem, že moja práca nikdy nie je nudná. Každý deň prináša niečo nové. Zvyčajne vstanem okolo 6:45. Zhruba o 7:30 už vyrážam na cesty aj so zoznamom klientov, ktorých plánujem v ten deň navštíviť. Večer predtým si plánujem deň, aby som vedela vopred, ktorým smerom sa vybrať. Napriek tomu sa niekedy plány vedia zmeniť z minúty na minútu. Na raňajky mám väčšinou jogurt s vločkami. Zbalím nevyhnutné materiály, ktoré budem v ten deň potrebovať, a vyrážam na cesty. Potrebnú hladinu kávy alebo čaju z termosky si priebežne dopĺňam počas mojich zastávok. Každý deň je mojou úlohou zabezpečovať, aby klienti mali všetko, čo potrebujú ku komfortnej spolupráci s našou firmou a zároveň riešiť ich požiadavky a prípadné problémy. Bežne mám denne naplánovaných 7 návštev u lekárov. Prvá návšteva ma čaká v Nitre u všeobecného lekára.
9:00
Okolo 9. hodiny prichádzam ku prvému klientovi. Krátkym rozhovorom preverím, či je spokojný, či sa nevyskytol nejaký mimoriadny výsledok laboratórneho vyšetrenia, ktorý by nezodpovedal klinickému stavu pacienta, prípadne problém iného charakteru. Predstavím mu možnosť používať elektronické žiadanky a pomôžem mu s nastavením nášho elektronického systému AlphaLAB, ktorý používa čoraz viac klientov. Overím, či používa všetky dostupné žiadanky. Ak chce riešiť nejakú záležitosť, ktorá by zabrala viac času, dohodneme si stretnutie v inom termíne a čase. Ambulantní lekári majú v dopoludňajších hodinách väčšinou najviac pacientov, takže ho dlho nezdržiavam, som tu zhruba 20 minút.
Potom sa vydám na ďalšiu návštevu, čaká ma gynekologická ambulancia, v ktorej preberieme novinky – neinvazívny prenatálny test Tomorrow a Trombotest. Vysvetľujem klientovi, ako to celé funguje a čo všetko nové testy prinášajú. Lekárovi poskytnem na tento účel pripravené reklamné materiály, letáky, plagáty. Následne vysvetlím sestričke postup pri odberoch, pri vypisovaní žiadaniek, ukážem, ako treba vzorky označiť, do čoho ich treba vložiť, informujem, v ktoré dni ich treba poslať a ozrejmím jej všetky ostatné dôležité informácie. Upovedomím vodičov, aby si dali pozor na to, že sa tieto materiály budú posielať po našich zvozových trasách. Môj telefón neustále zvoní, nedočkavci ale musia počkať. Telefonáty vybavujem zásadne mimo priestorov ambulancie lekára. Telefonicky riešim bežné prevádzkové záležitosti – doručovanie výsledkov, objednávanie odberového materiálu, urgencie odberových materiálov, omyly v elektronických žiadankách a ich následné storná. Klienti odo mňa často pýtajú aj rady v súvislosti s elektronickou komunikáciou, ktoré im s radosťou poskytnem.
12:00
Dopoludnia ma čakajú ešte traja klienti. Keď vybavím aj tieto návštevy, vyberiem sa na obed. Teda, keď ho stihnem – niektoré dni sú naozaj hektické a vtedy mi musí namiesto obeda poslúžiť len ovocie alebo müsli tyčinka, ktoré mám vždy k dispozícii v aute. Keď je časový priestor, rada obedujem mäso so šalátom, aby som mala energiu na zvyšok dňa. Samozrejme, keď sú v ponuke domáce bryndzové pirohy, neodmietnem!☺
Popoludní sa sústredím na lekárov, ktorí majú dopoludnia mnoho pacientov, aby som mohla efektívne využiť čas, keď majú chvíľku na to, aby sa venovali administratívnym a prevádzkovým záležitostiam. Tu patria najmä vyťažené špecializácie ako endokrinológ, gastroenterológ, reumatológ a podobne. Čas medzi návštevami opäť využívam na riešenie telefonických požiadaviek. Denne vybavím zhruba 30 telefonátov. Pri popoludňajších návštevách okrem bežných prevádzkových vecí riešim aj konkrétne požiadavky špecialistov. Pravidelnými návštevami sa snažím udržiavať korektné vzťahy s klientmi – skrátka, aby vedeli, že sa môžu na mňa kedykoľvek obrátiť a dostanú odpovede, ktoré potrebujú ku každodennej spolupráci s našimi laboratóriami.
14:00
Okolo 14. hodiny sa vyberiem na dohodnutú návštevu, počas ktorej školím zdravotnú sestru do systému elektronických žiadaniek. Na tento účel si vyhradím vždy dostatok času – školenie nie je formálne, sestra v ambulancii musí nadobudnúť istotu v používaní systému, inak z neho bude mať obavy a je veľká pravdepodobnosť, že systém elektronických žiadaniek po mojom odchode nepoužije. Po zaškolení zakaždým vyskúšame aj konkrétne modelové situácie a pod mojím dohľadom si sestra testuje, čo sa naučila a či to naozaj vie sama použiť. Až keď si je istá, že systém ovláda, až vtedy je moja úloha splnená.
Administratívu, zmluvy, reporty a podobné papierovačky riešim počas jedného dňa v týždni, zvyčajne si na to vyhradím piatok.
Denne vybavím zhruba 30 telefonátov.
Koniec môjho pracovného dňa závisí od úloh, ktoré ma v daný deň čakajú. Niekedy skončím okolo 15. hodiny, inokedy aj o 17. Po splnení povinností sadám do auta a vyrážam domov. Ak mám dostatok času, dám si kávu a idem cvičiť – ak nestíham kávu, idem priamo do telocvične. Dlhé sedenie v aute a v kancelárii pri vybavovaní administratívy si vyberá svoju daň a preto potrebujem aktívny pohyb. Možno to niektorí klienti netušia, ale som inštruktorkou tae-bo a túto činnosť milujem. Pomáha mi vyčistiť hlavu, nabrať endorfíny a odreagovať sa od každodenných starostí.
Večer
Po cvičení a osviežujúcej sprche prídem domov a pripravím si agendu na ďalší deň. Doprajem si niečo ľahké na večeru, aby som doplnila energiu a bielkoviny po cvičení. Vo voľnom čase si rada prečítam dobrú knihu, alebo sa stretávam s priateľmi.
Čo pre mňa znamená moja práca?
Moja práca je spojením toho, čo som vyštudovala, a komunikácie s ľuďmi. Páči sa mi to, že sa nikdy nenudím, rozhodne to nie je monotónna práca. Neustále nadobúdam nové skúsenosti a vedomosti, spoznávam mnoho ľudí, z ktorých každý vyžaduje iný prístup a iný spôsob komunikácie. Vďaka tomu sa neustále sama komunikačne zdokonaľujem. To, čo som študovala, som istú dobu reálne robila v laboratóriu a preto dokážem spojiť laboratórny svet s klinickou praxou a nachádzať riešenia, ktoré vyhovujú obom stranám. Svoju prácu mám rada a najväčšie zadosťučinenie cítim, keď vidím, že hodiny a kilometre, ktoré jej venujem, majú význam. Teší ma, keď vieme spolu s kolegami podnety z terénu pretaviť do kvalitnej služby klientovi a vďaka tomu neustále zvyšovať spokojnosť s nami a s celou firmou Alpha medical. Musím povedať, že obchodný tím je zohratá partia ľudí, ktorí si neustále pomáhajú a aj keď príde nápor práce, vieme sa navzájom podržať a motivovať, aby sme splnili stanovené ciele a najmä, aby sme vyšli v ústrety každému jednému klientovi.
Redakcia
Tento článok sa nachádza v čísle invitro 03/2019
Bolesť
V jesennom čísle inVitra sa naši autori zamerali na bolesť ako sprievodný jav viacerých ochorení. Okrem odborných textov v ňom už tradične nájdete rozhovory, blogy a množstvo…